In m’n nieuwste podcast aflevering een mooie vraag aan jou over het beleven van creativiteit. Ook deel ik wat ik afgelopen maanden leerde over de connectie tussen rust en creativiteit en hoe dit me enorm helpt bij het ontwikkelen van nieuwe diensten.

Afgelopen maand kwam ik tot een confronterend inzicht. 100% van mijn beelden maak ik vanuit de motivatie om mensen een goed gevoel te bezorgen. Ik besteed hier veel liefde en zorg aan, maar vergeet ik niet een tussenstap in dit proces?

In m’n nieuwste podcast aflevering vertel ik hoe de crisis me aan het denken zette over het begrip creativiteit en de belangrijke rol die het speelt bij het vergroten van eigenwaarde, zelfvertrouwen en levensgeluk. Juist vaak op momenten dat die zaken worden uitgedaagd.

Waar het bij authenticiteit in marketingcommunicatie vooral draait om laten zien dat je bepaalde kernwaardes vertegenwoordigt en een oprecht mens of team bent die het beste voor heeft met een ander, duik je bij transparantie een verdieping lager.

Een jaar geleden begon ik met het maken en delen van ontspan animaties, gewoon voor de fun. Lang niet iedereen die ik ken weet dit en dat is helemaal prima. Zaken komen pas tot je wanneer je ervoor open staat om ze te ontvangen. Andersom heb je als maker vaak langere tijd nodig voordat anderen zien en weten wat je doet.

Wat zijn we in een onwerkelijke tijd terecht gekomen. Ik hoop van harte dat jij en je geliefden gezond zijn en blijven.
Een paar weken voor deze hele situatie begon veranderde ik op m’n site m’n ondertitel in ‘calm vibes in a shifting world’. Hoe bizar dat die shifting world nu opeens heel letterlijk aan de hand is.

Veel ondernemers die ik ontmoet zijn multitalenten. Ze hebben moeite met het vinden van een titel en het bepalen van diensten, omdat dit vaak niet makkelijk in hapklare brokken is te vatten.

Afgelopen week betrapte ik mezelf er weer eens op. Ik vertelde tegen iemand dat ik zoek naar mijn plek in de wereld van kunst en design.

Sta er eens bij stil dat onze huidige marketing- en salestechnieken grotendeels zijn gebaseerd op het creëren van schaarste en het drukken op pijnpunten.

Je scrollt door je Instagram tijdlijn en merkt een heftige irritatie wanneer je die ene post van haar voorbij ziet komen. Je weet wel, zij die precies doet waar jij nog niet eens van durft te dromen. En dat bericht wordt ook nog eens 2041 keer geliked!  

Herkenbaar?

Mooi zo! Een signaal dat jou uitnodigt voor een kritische blik naar binnen. Het gebeurde mij zo’n twee jaar geleden. Ik had niet gedacht dat die vervelende gevoelens uiteindelijk zoveel positiviteit in werking zouden zetten.