We leven in een tijd van transitie. Ik weet dat nog niet iedereen dit graag aankijkt, maar terwijl het aan de buitenkant lijkt of we weer langzaam naar normaal zijn teruggekeerd, borrelt het onder de oppervlakte des te harder.
In dit artikel deel ik hoe creativiteit je kan helpen weerbaarder te worden in de tijd die voor je ligt.

Voor mij stond het symbool voor de cancel cultuur waar we als maatschappij afgelopen decennia naartoe zijn bewogen en waar we mensen makkelijk uitsluiten wanneer ze niet binnen ons eigen ‘blikveld’ vallen. Ook ik ben daar gevoelig voor, dat bleek maar weer.

Veel van mijn intuïtieve tekeningen komen in mijn archief terecht, maar zo nu en dan ervaar ik een ‘klik’ als een tekening af is. In mijn geval betekent dit dat ik de tekening naar mijn computer scan en er nog wat meer mee ga spelen, door te onderzoeken of hij geschikt is voor patroonontwerpen, animaties of andere kunstwerken.​

In m’n nieuwste podcast aflevering een mooie vraag aan jou over het beleven van creativiteit. Ook deel ik wat ik afgelopen maanden leerde over de connectie tussen rust en creativiteit en hoe dit me enorm helpt bij het ontwikkelen van nieuwe diensten.

Afgelopen maand kwam ik tot een confronterend inzicht. 100% van mijn beelden maak ik vanuit de motivatie om mensen een goed gevoel te bezorgen. Ik besteed hier veel liefde en zorg aan, maar vergeet ik niet een tussenstap in dit proces?

In m’n nieuwste podcast aflevering vertel ik hoe de crisis me aan het denken zette over het begrip creativiteit en de belangrijke rol die het speelt bij het vergroten van eigenwaarde, zelfvertrouwen en levensgeluk. Juist vaak op momenten dat die zaken worden uitgedaagd.

Waar het bij authenticiteit in marketingcommunicatie vooral draait om laten zien dat je bepaalde kernwaardes vertegenwoordigt en een oprecht mens of team bent die het beste voor heeft met een ander, duik je bij transparantie een verdieping lager.

Een jaar geleden begon ik met het maken en delen van ontspan animaties, gewoon voor de fun. Lang niet iedereen die ik ken weet dit en dat is helemaal prima. Zaken komen pas tot je wanneer je ervoor open staat om ze te ontvangen. Andersom heb je als maker vaak langere tijd nodig voordat anderen zien en weten wat je doet.