Creatieve sparsessies voor je onderneming
Iedere ondernemer heeft wel eens behoefte aan een frisse blik van buitenaf. Vooral wanneer je nieuwe stappen wilt maken qua diensten of producten en er niet helemaal uitkomt, is het fijn om iemand met je mee te laten kijken. Als creatieve conceptuele denker die zaken snel in perspectief ziet, krijg ik vaak van mijn klanten terug dat ik ze de energie en input geef waardoor ze weer met volle kracht vooruit kunnen.
Ze komen bij me met vragen over marketing, product- en dienstontwikkeling en design, maar soms spelen er op een diepere laag andere vragen die eerst beantwoord moeten worden. Ik vind het heerlijk om dit met elkaar boven tafel te krijgen en punten met elkaar te verbinden tot een rond verhaal.
Om met aandacht naar je vraagstuk te kijken, kun je bij me terecht voor (online) sparsessies. Hierin werken we samen aan de ontwikkeling van goed doordachte concepten voor je diensten, producten en marketing.
Hoe ik je help:
- Ik help je de vraag achter de vraag te ontrafelen. Wat is het grotere plaatje en wat is ervoor nodig om verder te komen met je ideeën? Dit kunnen praktische zaken zijn, maar waar nodig help ik je ook de persoonlijke kant te onderzoeken.
- Ik help je met associëren, wat maakt dat ik verbindingen leg die je zelf over het hoofd ziet.
- Met meer dan 11 jaar ervaring in het helpen van ondernemers op gebied van marketing, design en ontwikkeling van producten en diensten, weet ik waar onbenutte kansen liggen en hoe je valkuilen kunt voorkomen. Hierdoor kan ik goed adviseren welke route past bij de fase waar je op dit moment in zit.
- Ik help je zaken in een breed perspectief te bekijken en kan helemaal los gaan in het brainstormproces, om vervolgens tot praktisch uitvoerbare oplossingen en concepten te komen waarmee je concreet en met plezier verder kunt met het ontwikkelen van je dienst of product.
- Ik verbind je (via minder bekende wegen) met leveranciers, producenten, platformen en externe hulpbronnen en vind niets leuker dan slimme oplossingen te bedenken die je tijd en geld schelen.
Vraagstukken waar ik je goed mee kan helpen:
- Kun je jouw creatieve brein eens loslaten op mijn idee?
- Hoe noem ik m’n product, dienst of bedrijf?
- Hoe maak ik van m’n product of dienst een merk?
- Hoe breng ik meer ziel in mijn diensten en producten?
- Hoe communiceer ik verschillende diensten in mijn marketing?
- Wat wordt het communicatieconcept rondom mijn dienst of product? (Storytelling).
- Hoe pak ik het ontwikkelen van mijn product of dienst praktisch aan?
- Hoe kan ik m’n workflow duurzaam verbeteren?
- Hoe zet ik een plezierig werkbaar marketingsysteem op wat voedt ipv vult?
- Hoe zorg ik ervoor dat m’n idee niet bij een idee blijft?
Alle vraagstukken die ik behandel komen voort uit de wens om een zakelijke ontwikkeling te maken. Hierin zet ik mijn creativiteit voor jou aan het werk. Heb jij er meer behoefte aan om jouw eigen creativiteit te ontwikkelen? Dan is deze sessie misschien meer geschikt voor je.