Afgelopen week betrapte ik mezelf er weer eens op. Ik vertelde tegen iemand dat ik zoek naar mijn plek in de wereld van kunst en design.

Sta er eens bij stil dat onze huidige marketing- en salestechnieken grotendeels zijn gebaseerd op het creëren van schaarste en het drukken op pijnpunten.

Je scrollt door je Instagram tijdlijn en merkt een heftige irritatie wanneer je die ene post van haar voorbij ziet komen. Je weet wel, zij die precies doet waar jij nog niet eens van durft te dromen. En dat bericht wordt ook nog eens 2041 keer geliked!  

Herkenbaar?

Mooi zo! Een signaal dat jou uitnodigt voor een kritische blik naar binnen. Het gebeurde mij zo’n twee jaar geleden. Ik had niet gedacht dat die vervelende gevoelens uiteindelijk zoveel positiviteit in werking zouden zetten. 

Leuk gedachte experiment: Land is eindig. De oceaan is dat niet. Hoe zit dat met jou?

Wanneer je niet tevreden bent over bepaalde dingen in je werk of je leven, dan ligt de oorzaak vaak in patronen die we zelf in stand houden.

Voel jij ook hoe er een beweging plaatsvindt in de wereld? 
In deze tijd, waarin we een groot deel van onze dagen doorbrengen met rechtlijnige technologieën, zijn mensen meer dan ooit op zoek naar diepere connectie.

Om dit mogelijk te maken, is het belangrijk …

Connectie met anderen maken is een wonderlijk iets. Het lijkt een actie die naar buiten is gericht, maar de beweging naar echte connectie start van binnenuit.

Vandaag ga ik er weer voor de volle 60% tegenaan. Geen grap.

Het lijkt zo verleidelijk; een nieuw jaar, helemaal pumped up om te gaan knallen met een dik gevulde to do lijst en je daar vol overgave op storten. Maar ken je die bekende spreuk ‘hardlopers zijn doodlopers’?

Vorige maand bezocht ik het concert van Heather Nova. Naast dat ik haar muziek prachtig vind, maakt Heather ook altijd bijzonder goed contact met haar publiek. Een belangrijke kwaliteit voor een betrokken artiest.
Tussen de nummers door sprak ze ook dit concert weer een zin, die me ontzettend raakte.